Sinds dat Avast met zijn nieuwe versie van 2016 kwam en ik deze had geüpdatet merkte ik dat het gebruik van de processor sterk was toegenomen, deze alleen al neemt meer dan 50 % processor gebruik in beslag zodat als ik wil surfen op het web de processor constant op 100 % staat te draaien met als gevolg dan mijn laptop totaal niet vooruit te branden is.
De vorige versie gaf deze problemen nooit en om die reden heb ik Avast free dan ook ‘’ met tegenzin ‘’ moeten verwijderen.
Hebben daar meer mensen mee te maken gehad, of wat kan hiervan de reden zijn.
Graag een oplossing.
Op dit moment heb ik als virusscanner MSE er maar tijdelijk opgezet, die volgens mij helemaal niets doet.
Er is weinig tot niets dat we kunnen doen voor je als je avast niet meer hebt geïnstalleerd.
Run de avast verwijder tool
Installeer de laatste versie van avast weer
Reboot 3 maal
Als het cpu gebruik nog steeds erg hoog is, schakel dan dingen in avast één voor één uit om te zien welk gedeelte het probleem als dan niet veroorzaakt.
Ik vermoed dat het de NG component is.
Ik had Avast al in zijn geheel verwijderd, en ga dit aanstonds weer opnieuw doen en volg datgene waar jj het over hebt, maar wat bedoel je met het NG component?
AVAST NG is a hardware based virtualization solution capable of running each Windows process in standalone safe virtualized environment (VM) and is fully integrated to your desktop. Each process is executed in its own instance of VM, which means totally isolated from your other applications
Als je avast weer hebt geïnstalleerd, kijk dan eens bij taakbeheer of er iets is wat veel van je cpu tijd gebruikt. Het kan een grote aanwijzing zijn over waar zich het probleem bevindt.
Ok, het is dus niet één van de schilden welke het probleem is.
Ook al weten we nog niet wat de oorzaak is, we zijn in ieder geval weer een stap(je) verder gekomen.
Ik heb Avast er maar weer af gegooid, wat een belasting voor mijn systeem, werkte eerder als een virus dan dat ik er wat aan had, en dat eigenlijk sinds de laatste update naar de versie van 2016.
Jammer eigenlijk, leek mooier dan het eigenlijk was.
Ik heb nu Avira Free geïnstalleerd en heeft weliswaar een simpele lay-out, maar doet wat het moet doen en zeker geen belasting voor de cpu.