Ik stel deze vraag voor een vriend van mij niet zo handig met computers.
Deze vriend gebruikte altijd de gratis versie van Avast. Hij heeft zelf besloten om over te stappen naar “Avast Internet Security” en daar een 1-jarige licentie bij te kopen.
Hij heeft Internet Security geinstalleerd en na een maand, belt hij mij op dat er een melding is over het verlopen van de licentie terwijl hij een 1 jaar licentie heeft gekocht.
Uiteraard had hij de mail al weggegooid maar via de Avast kon ik het licentie bestand weer opnieuw op laten sturen. Ik probeer die bestand in Internet Security te laden maar krijg een foutmelding:
“Het Licentiebestand kan niet worden ingevoegd”
“Het licentiebestand bevat geen geldige licentie”
Uiteraard vind ik dit raar.
Ik heb het licentie bestand eens met Kladblok geopend en doorgelezen en kom daar de volgende gegevens tegen:
Name of product: Avast Cleanup - 1 user, 1 year
License creation date: Sep 9, 2016
Update license expiry date: Sep 9, 2017
Ik haal hier het volgende uit:
- De licentie is nog geldig en komt overeen met de datum waarop mijn vriend de licentie heeft afgesloten.
- De Licentie is niet voor Internet Security maar voor Avast Cleanup. Het is dus niet raar dat de eerder genoemde melding komt.
Kloppen mijn bevindingen en wat ik doen om het een en ander recht te zetten. M.a.w kan de Clean Up licentie nog weer inruilen voor een Internet Security licentie.