Beste Luukjr
punt 1: als Aignesberger door Avast als onveilig wordt bevonden, dan zou ik dat serieus nemen. De opmerking: “Het is namelijk nooit het middel wat erg is, maar degeen die een middel toepast” is natuurlijk onzin, derden kunnen Aignesberger software wel degelijk geïnfecteerd hebben.
Aignesberger wordt niet als onveilig beschouwd, maar het feit dat je met - ondere hun - software willekeurig webpagina’s lokaal kunt opslaan, dàt is het euvel. Daaromtrent wordt wereldwijd geklaagd door webeigenaren, en Avast neemt dan over, dat er onoirbare dingen gebeuren. Dat kan. Maar copy/past van display-tekst of de brontekst heeft altijd al gekund, wil je dat voorkomen, kun je dat met een script of plugin blokkeren; in de basis is alles op internet te kopieren en technisch is dat allemaal te blokkeren. Klagen is nooit het sterkste.
[1b] derden kunnen Aignesberger software wel degelijk geïnfecteerd hebben
Natuurlijk, maar daar is Avast voor om dat te signaleren. Alleen, dat noemen ze niet. Ze signaleren alleen maar dat de files er zijn. Bijvoorbeeld een maandoverzicht van de bankrekening. Schandalig. Komt elke maand weer.
[2]
punt 2 : misschien al die PDF-files opslaan op een externe harde schijf of USB-stick en van je pc verwijderen? Je pc wordt er niet langzamer van, wel sneller
Natuurlijk, ten eerste worden al die files - dus ook pdf’s - door SyncBack veilig gesteld op een externe harde schijf.
Tweedens een computer wordt wel trager wanneer er gezocht moet worden, maar met FilelocatorPro valt dat reuze mee.
Een computer wordt niet trager, wanneer er niet gezocht wordt, dan maakt dat echt niet wezenlijk uit. Maakt ook de grootte van de harddrive - meestal 1 Terabyte of al meer - niet meetbaar iets uit.
En die foto’s die je op de hardeschijf hebt, die gaat die processor echt niet bytes per byte of bits per bit uitsplitsen bij een zoekpoging.
Ik kan je meedelen, dat ik begonnen ben met een Radio Shack Tandy computer met 2 5.25 flexibele schijven (40 jaar geleden) en een Sharp MZ800 met een minuscuul 1 draads schijfje, en tegenwoordig 2 pc’s met een Processorsnelheid: 2.9 GHz of met turbo: 4.1 GHz
» voor je gevoel gaat dát niet veel sneller. Complexe berekeningen, dát scheelt. Inpakken, uitpakken, verplaatsen.
En eigenlijk vind ik dát niet een echt groot probleem van Avast : WEL EEN PROBLEEM DAT ZE NIET WENSEN TE COMMUNICEREN, ook niet via dit forum.
Waarom ik dan 2 van dat soort computers in m’n werkkamer heb staan ? Nou, ik maak websites. En dan moet je veel kennis vergaren ( let op: niet voor copy past ) zoals wat is waar te zien wereldwijd, wat is er al op internet te vinden, want meer dan 1x als beginsel moet je niet willen maken al gebeurt dat veelal wel. Google filtert namelijk de beste uit cq de meest complete , de site die het meest genoemd wordt etc.
Moet je dan die kennis met een potlood opschrijven zoals 50 jaar geleden ? Nou, dan is daar bijv. Aignesberger handig in, en ik heb nog meer van dat soort software. Alleen is Avast dáár nog niet bekend mee. De tijd gaat verder, het telraam is geweest.
Had je nog iets over "70 jaar is té oud ? ". Klopt. Bijna 72. Nog erger.
[b]Nog even over die reuze gevaarlijke PDF van Avast :
van onze Rijksoverheid in Nederland zomaar op Internet via Google te vinden :
Miljoenennota 2020 (PDF, 19,1 MB)
I De Koning Rijksbegroting 2020 (PDF, 14,5 MB)
IIA Staten-Generaal Rijksbegroting 2020 (PDF, 14,5 MB)
Belastingplan 2020 (PDF, 141 KB)
Woorden schieten te kort, wanneer we die pdf’s niet meer zouden mogen gebruiken van meneer Avast.
[/b]
Wat moeten we nu nog wanneer we geen Belastingplan meer kennen ? Loopt de wereld vast …